Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Mese rotunde alegeri locale 2012
Domeniu: 
Rutier
Inițiatori: 
Centrul Parteneriat pentru Egalitate
Sindicatul 2002 din Societatea Romana de Televiziune
Patronatul Roman
Asociatia Nationala a Specialistilor in Resurse Umane
Asociația Centrul Roman pentru Initiativa Sociala
Stare: 
Derulat
Data: 
31 Mai 2012
Locație:
București/Bucuresti
Teme/Întrebări: 
Amendarea legislaţiei actuale care sancţionează parcările neregulamentare în mod disproporţionat în raport cu situaţia economică românească şi în raport cu capacitatea locală de parcare regulamentară

Invitație candidați

Descarcă Invitație candidați

Invitaţie

Stimate domnule

Coaliţia SARA STOP ABUZURILOR ÎN RIDICĂRILE AUTO! Sector 6 vă invită, joi, 31 Mai 2012, la ora 11.00, la Sala FSLI din Bd. Regina Elisabeta, nr 32, et. 2, Sector 5 Bucureşti, la Masa Rotundă pe tema ridicările auto trebuie să fie în beneficiul, nu în detrimentul comunităţii!

Cunoscând interesul pe care îl acordaţi problemelor comunităţii în general, şi condiţiilor de trafic din sectorul 6 în special, suntem convinşi că aveţi deja propuneri concrete pentru locuitorii sectorului pe această temă.

Masa rotundă se vrea un spaţiu de prezentare publică a soluţiilor fiecărui candidat pe tema propusă, echidistantă şi nepolemică. De aceea vă invităm – aşa cum precizează şi regulamentul de desfăşurare – să veniţi la eveniment însoţit de maximum 5 susţinători.

In Bucureşti e un loc de parcare la două maşini, dacă ne uităm pe unele declaraţii ale edililor Capitalei, sau un loc de parcare la cinci maşini dacă e să ne uităm la articolele din presă care anunţă că se ghidează după statistici.

Cert este că aproape 1.300.000 de maşini caută zilnic un loc de parcare regulamentar în Bucureşti plus încă 500 de mii aflate în tranzit prin Capitală.

În Sectorul 6 lucrurile nu stau mai bine decât media per Capitală. Constată asta orice cetăţean, atunci când nu merge cu metroul şi  orice conducător auto.

În studiul de oportunitate care stă la baza HCL S6 nr.4/2010 privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor parcate neregulamentar în sectorul 6, NU găsim referiri la parcul auto al sectorului şi nici la numărul de parcări special amenajate existente în Sectorul 6.

Studiul de oportunitate confirmă ambuteiajele zilnice în zone pe care şoferii dar şi călătorii în mijloacele de transport în comun  ar da orice să le ocolească la ore de vârf:      Bd. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Drumul Taberei, Bd. Ghencea.

Ca urmare, descongestionarea traficului şi disciplinarea conducătorilor auto sunt argumentele cele mai tari ale studiului de oportunitate în care nu se face vorbire despre raportul obiectiv locuri de parcare – număr de maşini.

Prizonier al unui deficit major de parcări special amenajate, cetăţeanul este practic obligat să plătească amenzi usturătoare şi contravaloarea serviciilor de ridicare/transport/depozitare la marginea oraşului a autovehicului parcat neregulamentar.

La o singură „greşeală” (în condiţiile unui deficit obiectiv de parcări), pentru aceste servicii – nesolicitate - cetaţeanul plăteşte firmei concesionare cel puţin 800 lei, peste jumătate din salariul mediu net pe economie. Din toate aceste sume încasate de firmă, abia din 2010 bugetul local primeşte o redevenţă de doar 10%. Până în 2010 comunitatea nu a primit nici un ban.

E timpul să propunem soluţii pe care le vrea comunitatea, în beneficiul comunităţii. Soluţii care să însemne nu numai menţinerea unui trafic fluent, dar şi premize pentru dezvoltarea căilor de rulare şi a spaţiilor de parcare în acord cu dezvoltarea rapidă a volumului de trafic rutier din Sectorul 6.

De aceea Coaliţia SARA îi in invită pe toţi candidaţii la Primaria Sectorului 6 să prezinte soluţiile pe care vor să le propună cetăţenilor din sector.

Coaliţia SARA cere explicit amendarea legislaţiei actuale care sancţionează parcările neregulamentare în mod disproporţionat în raport cu situaţia economică românească şi în raport cu capacitatea locală de parcare regulamentară.

Scopul declarat al  Coaliţiei SARA  este susţinerea unui cadru legislativ clar la nivel naţional privind ridicarea maşinilor doar în situaţiile în care acestea obstrucţionează circulaţia, prin amendarea Proiectului de Lege 718/2007 pentru aprobarea OUG 69/2007 de modificare a OUG 69/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, exceptarea de la externalizare a serviciilor de ridicare a vehiculelor parcate neregulamentar prin amendarea PL 740/2011 privind ridicarea şi transportul vehiculelor parcate neregulamentar.

Coaliţia SARA susţine totodată orientarea hotărârilor locale către interesul cetăţeanului şi al comunităţii prin amendarea HCL S6 4/28.01.2010 privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor parcate neregulamentar pe carosabil în sectorul 6 şi pe domeniul public şi privat pe raza teritorială a sectorului 6.

Amendamentele propuse la HCL S6 4/28.01.2010, amendamentele la Proiectul de Lege 718/2007 de aprobare a OUG 69/2007, amendamentele la PL 740/2011 precum si documentaţia care le sustine pot fi consultate la www.coalitiasara.wordpress.com

Mihaela Căciuleanu,

Preşedinte ADC

Asociaţia Demnitate pentru Comunitate                                                                          

în numele Comitetului de Iniţiativă a Coaliţiei SARA

Coaliţia SARA este deschisă tuturor persoanelor fizice sau/şi juridice  cu domiciliul/sediul în sectorul 6 sau care s-au confruntat cu problema parcărilor în sectorul 6, Bucureşti, şi vor să spună STOP ABUZURILOR ÎN RIDICĂRILE AUTO! Lista de adeziuni rămâne deschisă la adresa: www.coalitiasara.wordpress.com

Grup de iniţiativă: ADC - Asociaţia DEMNITATE pentru COMUNITATE, ReGenerations, Sindicatul Liga Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Bucureşti Sector 6.

Secretariat asigurat de ADC – Asociaţia DEMNITATE pentru COMUNITATE

 

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeanã, vã invitãm sã vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.