Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Mese rotunde alegeri locale 2012
Domeniu: 
Democratie participativa
Inițiatori: 
Fundaţia Edelweiss
Asociaţia Pro Democraţia
Asociaţia Pro Democraţia Sibiu
Stare: 
Derulat
Data: 
05 Iunie 2012
Locație:
Sibiu/Sibiu
Teme/Întrebări: 
1. Cum veti aplica conceptul de democratie participativa pe parcursul celor 4 ani de mandat ?
2. Cum veti sprijinii serviciile sociale prestate de ONG-urile din judetul Sibiu?
3. Care credeţi că este aportul unei dezbateri publice reale la distribuirea bugetului ?
4. Care sunt solutiile pentru prezentarea bugetului sub o forma accesibila a publicului larg?

Candidați invitați

 

David Emil

Candidat la funcția de: 
Presedinte CJ
Formațiune politică: 
PRM
Status: 
Necâștigător

Extras din minuta mesei rotunde:

Mentioneaza banii si locurile de munca – ca problemele mari ale judetului. Pe fond de criza se impune externalizarea serviciilor sociale cu trei conditii: pastrarea scopului parteneriatului public privat, ONG-urile riguros verificate, contractele de parteneriat sa fie riguros verificate si respectate. Masterplanul actual este stufos dar lipseste legislatia parteneriatului public privat in domeniul social cu care ar trebui sa se inceapa

Realizează un “decalog” personal al preşedintelui de Consiliu Judeţean pe care şi-l impune. “În esenţă problema constă în a asigura dialogul şi spiritul democraţiei participative în permanenţă şi nu o dată la patrua ani.” Cabinetul preşedintelui de CJ trebuie să se mute în teritoriu şi şedinţele de CJ să se ţină în localităţile cu probleme. Consideră mai apoi un abuz, prevederile legii 215/2001 care îi dă voie preşedintelui de CJ să-şi desemneze administrator publici care slăbeşte contactul CJ cu teritoriul. O altă temă abordată a fost pasivitatea şi refuzul de a se prezenta la vot a unei părţi consistente a  electoratului, afirmând că “Nu foloseşte la nimic o democraţie a spectatorilor şi nici un electorat pasiv, din simplu motiv că este uşor de manipulat”

Ce vreau să spun, transparența cheltuiri în spațiul public este crucială pentru ceea ce dorim cu toții, armonia socială și consolidarea încrederii cetățeniilor în aleșii lor. Acastă transparență începe după părerea mea cu construirea bugetului pe baza unor informați și cerințe exacte obținute din teritoriu, acestea trebuie să se afle obligatoriu în portofoliul de priorități în agenda personală a președintelui, avem nevoie de un președinte activ și nu de unul decorativ. Agenda aceasta de care vă vorbesc se poate construi prin:
- consultarea fiecărui primar din cele 64 de unități teritoriale, indiferent de culoarea lui politică
- cosultarea fiecărui consilier județean, fiecare este specialist într-un domeniu
- consultarea organizațiilor cetățenești, de copii și tineret, de pensionari, a ONG-urilor, fiecare pe profilul său de activitate
Urmează etapa a doua, etapa stabiliri prioritățiilor și firește decizia finală adică bugetul adoptat, concomitent cu informații de sinteză, de capitole distribuite către massmedia, care trebuie să fie principalul vehicul de informare dinspre consiliu spre cetățean. Voi urmări firește și sistemul care mă poate ajuta în ajustarea și corectarea unor decizii, nu exclud și din potrivă îmi asum o informare trimestrială a cetățeniilor asupra fiecărui leu cheltuit din buget.
În ceea ce privește accesibilitatea informațiilor asupra bugetului, ăsta poate fi un subiect de sine stătător, am văzut că îl aveți dar timpul văd că  trebuie să vă mulțumesc.

Extras din intrebarile presei:

Alin Bratu: De cati functionari are nevoie CJ Sb pentru a putea spune ca functioneaza perfect in raportul economie eficienta? Institutiile subordonate CJ trebuie sa posteze pe saiturile lor bugetele de venituri si cheltuieli, licitatiile si incredintarile directe?

Raspuns: Glumind afirma ca numarul de functionari este cel prevazut de organigrama, apoi face referire la principiul – omul potrivit la locul potrivit. Apreciaza ca nu este nevoie de atata lume in jurul presedintelui pentru ca acesta ar trebui sa un specialist in toate si un om informat.
               Considera ca institutile subordinate CJ sunt obligate sa afiseje informatiile mentionate in intrebare, iar presedintele CJ ar trebui sa verifice modul de cheltuire a banilor.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeanã, vã invitãm sã vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.