Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Mese rotunde alegeri locale 2012
Domeniu: 
Democratie participativa
Inițiatori: 
Fundaţia Edelweiss
Asociaţia Pro Democraţia
Asociaţia Pro Democraţia Sibiu
Stare: 
Derulat
Data: 
05 Iunie 2012
Locație:
Sibiu/Sibiu
Teme/Întrebări: 
1. Cum veti aplica conceptul de democratie participativa pe parcursul celor 4 ani de mandat ?
2. Cum veti sprijinii serviciile sociale prestate de ONG-urile din judetul Sibiu?
3. Care credeţi că este aportul unei dezbateri publice reale la distribuirea bugetului ?
4. Care sunt solutiile pentru prezentarea bugetului sub o forma accesibila a publicului larg?

Candidați invitați

 

Condurat Dan

Candidat la funcția de: 
Presedinte CJ
Formațiune politică: 
PP-LC
Status: 
Necâștigător

Extras din minuta mesei rotunde:

Vorbeste de actualitatea temei, si de obligativitatea legala a CJ si a CL de a initia parteneriatul public-privat. Face apel la ONG-uri pentru a nu ignora legea Asociatii si Fundatii si pentru a respecta legea reciprocitatii

Consideră că cele două consilii – CJ şi CL au devenit simple maşini de vot care nu respect Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale şi rolurile lor.
Prima condiţie pentru respectarea democraţiei participative ar fi punerea în parametrii legii a administraţiei publice locale şi respectare rolurilor actorilor implicaţi (CL şi CJ – sunt organ deliberativ iar primarul şi preşedintele CJ sunt organ executive, nu invers).
Hotărârile se votează în CL sau CJ, adesea, fără consultare publică.

Răspunsul la prima întrebare: Care credeți că este aportul unei dezbateri publice reale la distribuirea bugetului? răspunsul meu este zero și vă și spun de ce este zero, pentru că în momentul în care intră în discuție proiectul la consiliul județean, mașina de vot intră în funcțiune și răspunsurile sau rezultatele sunt cum vrem noi că de aceea ne a-ți ales să facem cum vrem noi nu cum vreți voi, și vă spun asta că în 1996 -2000 am fost la un program de formare profesională la Washinton și am adus de la o fundație de acolo un proiect pe care dumneavoastră îl știți foarte bine și se numește buget pe program și mai știți cât am insistat pe programe și ce susținere am avut din partea d-ui Cindrea și cât de bine a funcționat acest program, ca să vină pe urmă anul 2000 în care nu mai este nimica bun în colonie este bun în imperiu totul, nu se poate să putem accepta să mergem în continuare așa, iar răspunsul în continuare de la zero este art. 8 din legea 273 din 2007 este vorba de legea privind finanțe publice locale, care ne spune exact ce trebuie să facem, trebuie doar să citim, asta înseamnă administrație pur și simplu citire nu manele și văd că se vrea în continuare să se meargă pe muzică de manele. Art. 8 spune așa: „procesul bugetar este deschis și transparent realizându-se prin:” a, b, c și nu mai dau mai departe ceea ce înseamnă asta.

Extras din intrebarile presei:

Radu Nechit: Cum vedeti pusa in practica o transparenta bugetara reala, nu doar de fatada, care sa explice cetateanului mecanismele repartitiei bugetare si nu doar o insiruire de cifre? Cum pot fi atrasi cetatenii in dezbaterea bugetului?

Raspuns: prin schimbarea garniturii de la nivelul CJ. Continua prin a aduce critici actualei conduceri si a sublinia ca este aceeasi conducere de 20 de ani. Apreciaza ca cetăţeanul trebuie intrebat daca isi doreste anumite proiecte si care sunt proiectele lui.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeanã, vã invitãm sã vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.